Nadchodzące wydarzenia

Warsztaty online z wzorców projektowych PHP

Oferta

Płatne szkolenia z programowania w PHP to kolejny rodzaj dzielenia się wiedzą, który praktykuję. Nadal jestem aktywnym programistą pracującym na pełen etat, dzięki czemu dzielę się wiedzą, którą stosuję na co dzień. Szkolenia to moja dodatkowa aktywność, dlatego ich liczba jest ograniczona. Organizuję głównie warsztaty IT z otwartymi zapisami, ale istnieje możliwość zamówienia zamkniętego szkolenia dla firmy.

Realizuję tylko i wyłącznie szkolenia online. W tym celu wykorzystuję łatwo dostępną platformę Google Meets. Wszystkie warsztaty realizuję w całości sam, od momentu opracowania programu do ich poprowadzenia. Stawiam na zrozumienie teoretyczne przez realizację zadań praktycznych.

Wzorce projektowe w PHP to temat, który szeroko poruszam na swoim blogu. Istnieje też wiele innych świetnych opracowań. Jest to niewątpliwie zagadnienie, którego żaden programista nie powinien odpuszczać. Sam wiem, jak przebiegała moja nauka wzorców. Trzeba przeorać wiele różnych źródeł, a finalnie do każdego z nas trafia co innego. Nie zmienia to faktu, że należy próbować znaleźć odpowiednią dla siebie formę. Jedną z nich może być wzięcie udziału w warsztatach dedykowanych obiektowym wzorcom projektowym. Jestem przekonany, że pomoże Wam to wejść na kolejny poziom.

Program

Niewątpliwie, największą zaletą warsztatów jest program szkoleniowy. Opracowałem go w zgodzie z tym jak realizuję wszystkie materiały, czyli wyjście od problemu do rozwiązania. Praca na przykładach wziętych z realnych projektów. Oczywiście wszystko w najnowszej wersji języka w zgodzie z dobrymi praktykami i aktualnymi standardami pisania kodu.

Skupiłem się na najbardziej kluczowych wzorcach projektowych, których będziecie używać regularnie między innymi: metoda wytwórcza, adapter, czy strategia. Uważam, że wnikliwe zrozumienie kilku głównych mechanizmów jest bardziej praktyczne, niż pobieżne przejście przez masę wzorców.

Doświadczenie

Podczas szkolenia możecie zadawać pytania i w szybki sposób skonfrontować swoje myśli. Inaczej, niż w przypadku czytania artykułów, czy oglądania poradników. Nieskromnie powiem, że posiadam spore doświadczenie w tym temacie. Opracowałem wiele ciekawych przykładów wzorców projektowych na swoim blogu. Chociaż większość z wzorców była mi w tamtym czasie już znana, nie będę ukrywał, że niektórych uczyłem się w trakcie tworzenia wpisów. Przez co te przykłady nie zawsze są najlepsze, chociaż zawsze oddają sens wzorców. Opracowania, które przygotowałem na potrzeby warsztatów są o wiele bardziej praktyczne i dające do myślenia.

Dostęp do materiałów

Nie będzie żadnych teoretycznych prezentacji. Może wpadną diagramy i rysunki, ale bazowym materiałem będzie repozytorium kodu, do którego otrzymacie dostęp. Poza przerobieniem ćwiczeń podczas warsztatów, repozytorium może stanowić swego rodzaju ściągawkę w przyszłości. Zawsze możecie wrócić, przeanalizować przykład i powtórzyć sobie zdobytą wiedzę.

Małe grupy

Dużym atutem są małe grupy uczestników (6 osób). Dzięki temu, ja jako prowadzący, mogę każdemu z Was poświęcić czas i udzelić odpowiedzi na nurtujące Was pytania. Dodatkowo, wszyscy możemy się zintegrować i podzielić doświadczeniami.

Dopasowanie do odbiorców

Szkolenie na żywo ma taki plus, że da się na bieżąco koordynować poziom szczegółowości danego zagadnienia. Jeżeli grupa czuje, że potrzebuje więcej czasu na dany temat - da się zrobić. Analogicznie, kiedy niektóre rzeczy są zbyt jasne - można przeskoczyć temat.

Grupa docelowa

Idealnym kandydatem będzie mocny junior, regular, bądź zastany senior. Po prostu osoba, która czuje że powinna podszkolić się w tym temacie. Wydaje mi się, że około roku doświadczenia to minimum, chociaż oczywiście to indywidualna kwestia. Na pewno trzeba umieć programować i mieć podstawy programowania obiektowego. Nie będą tłumaczone takie rzeczy bazowe jak czym jest klasa, czy obiekt.

Jeżeli nie jesteście pewni, czy mieścicie się w grupie docelowej to podeślijcie mi informacje na temat swojego dotychczasowego doświadczenia. Postaram się pomóc Wam podjąć decyzję. Zależy mi na tym, żebyście byli zadowoleni z wzięcia udziału.

Wymagania

Każdy uczestnik powinien posiadać Dockera i umieć go uruchomić na swojej maszynie. Ewentualnie, natywnie zainstalowany PHP w wersji 8.1 i Composer 2+. Dodatkowo swoje ulubione IDE (preferowany PHPStorm), a także dostęp do terminala i gita. Rzecz jasna potrzebne będą też kamera i mikrofon. To wszystko, ale proszę, zadbajcie o to przed szkoleniem, tak żeby nie tracić czasu i od razu przejść do konkretów.

Pytania

Wszystkie pytania kieruj na adres: kontakt@koddlo.pl.