Program
Niewątpliwie, największą zaletą warsztatów jest program szkoleniowy. Opracowałem go w zgodzie z tym jak realizuję wszystkie materiały, czyli wyjście od problemu do rozwiązania. Praca na przykładach wziętych z realnych projektów. Oczywiście wszystko w najnowszej wersji języka w zgodzie z dobrymi praktykami i aktualnymi standardami pisania kodu.
Wzorce projektowe w PHP to temat, który szeroko poruszam na swoim blogu. Istnieje też wiele innych świetnych opracowań. Jest to niewątpliwie zagadnienie, którego żaden programista nie powinien odpuszczać. Sam wiem, jak przebiegała moja nauka wzorców. Trzeba przeorać wiele różnych źródeł, a finalnie do każdego z nas trafia co innego. Nie zmienia to faktu, że należy próbować znaleźć odpowiednią dla siebie formę. Jedną z nich może być wzięcie udziału w warsztatach dedykowanych obiektowym wzorcom projektowym. Jestem przekonany, że pomoże Wam to wejść na kolejny poziom.
Skupiłem się na najbardziej kluczowych wzorcach projektowych, których będziecie używać regularnie, między innymi:
metoda wytwórcza, adapter, czy strategia. Uważam, że wnikliwe zrozumienie kilku głównych mechanizmów jest bardziej praktyczne, niż pobieżne przejście przez masę wzorców.
Grupa docelowa
Idealnym kandydatem będzie mocny junior, regular, bądź zastany senior. Po prostu osoba, która czuje że powinna podszkolić się w tym temacie. Wydaje mi się, że około roku doświadczenia to minimum, chociaż oczywiście to indywidualna kwestia. Na pewno trzeba umieć programować i mieć podstawy programowania obiektowego. Nie będą tłumaczone takie rzeczy bazowe jak czym jest klasa, czy obiekt.
Jeżeli nie jesteście pewni, czy mieścicie się w grupie docelowej to podeślijcie mi informacje na temat swojego dotychczasowego doświadczenia. Postaram się pomóc Wam podjąć decyzję. Zależy mi na tym, żebyście byli zadowoleni z wzięcia udziału.
Wymagania
Każdy uczestnik powinien posiadać Dockera i umieć go uruchomić na swojej maszynie. Ewentualnie, natywnie zainstalowane środowisko z PHP w wersji 8.1 i Composer 2+. Dodatkowo swoje ulubione IDE (preferowany PHPStorm), a także dostęp do terminala i gita. Rzecz jasna potrzebne będą też kamera i mikrofon. To wszystko, ale proszę, zadbajcie o to przed szkoleniem, tak żeby nie tracić czasu i od razu przejść do konkretów.